Marketingová alchymie pro školy: Praktický průvodce školním marketingem
Marketingová alchymie pro školy: Praktický průvodce školním marketingem
Aplikovaná improvizace ve výuce – flexibilita a kreativita v komunikaci




Chcete, aby vaše škola vynikala mezi ostatními také v tom, jak se prezentuje navenek? Tento seminář vás provede základy i pokročilými technikami školního marketingu, který je klíčovým nástrojem pro budování značky školy, zlepšování jejího image a efektivní komunikaci s okolím. Naučíte se, jak propojit teoretické základy marketingu s praktickými aplikacemi v prostředí vaší školy, a získáte konkrétní rady, jak pracovat s cílovými skupinami. Ukážeme vám inspirativní příklady dobré praxe, naučíme vás používat moderní marketingové nástroje a objevíte, jak implementovat marketing do každodenního řízení školy. Tento seminář vás připraví na to, abyste svou školu vedli s využitím marketingových nástrojů, které osloví nejen současné žáky, jejich rodiče a zaměstnance školy, ale také ty budoucí, kteří školu vybírají a dobré jméno a public relations školy je pro ně důležitým kritériem.
„Marketing je akt sdílení vaší vášně. Nic víc a nic míň.“
Michael Hyatt, zakladatel a výkonný ředitel společnosti Michael Hyatt & Company
Chcete, aby vaše škola vynikala mezi ostatními také v tom, jak se prezentuje navenek? Tento seminář vás provede základy i pokročilými technikami školního marketingu, který je klíčovým nástrojem pro budování značky školy, zlepšování jejího image a efektivní komunikaci s okolím. Naučíte se, jak propojit teoretické základy marketingu s praktickými aplikacemi v prostředí vaší školy, a získáte konkrétní rady, jak pracovat s cílovými skupinami. Ukážeme vám inspirativní příklady dobré praxe, naučíme vás používat moderní marketingové nástroje a objevíte, jak implementovat marketing do každodenního řízení školy. Tento seminář vás připraví na to, abyste svou školu vedli s využitím marketingových nástrojů, které osloví nejen současné žáky, jejich rodiče a zaměstnance školy, ale také ty budoucí, kteří školu vybírají a dobré jméno a public relations školy je pro ně důležitým kritériem.
„Marketing je akt sdílení vaší vášně. Nic víc a nic míň.“
Michael Hyatt, zakladatel a výkonný ředitel společnosti Michael Hyatt & Company
Chcete, aby vaše škola vynikala mezi ostatními také v tom, jak se prezentuje navenek? Tento seminář vás provede základy i pokročilými technikami školního marketingu, který je klíčovým nástrojem pro budování značky školy, zlepšování jejího image a efektivní komunikaci s okolím. Naučíte se, jak propojit teoretické základy marketingu s praktickými aplikacemi v prostředí vaší školy, a získáte konkrétní rady, jak pracovat s cílovými skupinami. Ukážeme vám inspirativní příklady dobré praxe, naučíme vás používat moderní marketingové nástroje a objevíte, jak implementovat marketing do každodenního řízení školy. Tento seminář vás připraví na to, abyste svou školu vedli s využitím marketingových nástrojů, které osloví nejen současné žáky, jejich rodiče a zaměstnance školy, ale také ty budoucí, kteří školu vybírají a dobré jméno a public relations školy je pro ně důležitým kritériem.
„Marketing je akt sdílení vaší vášně. Nic víc a nic míň.“
Michael Hyatt, zakladatel a výkonný ředitel společnosti Michael Hyatt & Company

Obsah kurzu
Obsah kurzu
Společně se zaměříme na základy marketingu školy – podíváme se na podstatu a význam marketingu jako strategického nástroje řízení škol, který zlepšuje image, odlišuje školu od konkurence a podporuje komunikaci s okolím a je nedílnou součástí naplňování vize, strategie a cílů školy.
Objevíte, co se skrývá za pojmem marketingový mix školy a konceptem 5P a jak tyto jednotlivé prvky aplikovat v prostředí školy.
Dozvíte se, jak analyzovat marketingové prostředí školy a identifikovat klíčové cílové skupiny, se kterými škola komunikuje.
Získáte vhled do konkrétních komunikačních kanálů a strategií, které jsou zaměřené na rodiče, žáky, zaměstnance i zřizovatele. Ukážeme si příklady dobré praxe, jak budovat image školy a efektivně oslovovat cílové skupiny.
Prakticky vyzkoušíme nástroje komunikačního mixu – zaměříme se na práci s webovými stránkami, firemní identitou školy (corporate identity) a volbou efektivních komunikačních kanálů, stylu a obsahu komunikace na soc. sítích, které osloví interní i externí cílové skupiny.
Prakticky otestujeme přípravu kreativního briefu jako základu pro tvorbu marketingové strategie školy.
Získáte inspiraci z příkladů dobré praxe – ukážeme si, jak jiné školy efektivně využívají marketingové nástroje a jak mohou být tyto příklady přeneseny do Vašeho prostředí.
Budeme sdílet zkušenosti – prostor bude věnován také diskusi nad vlastním marketingem Vaší školy.
Společně se zaměříme na základy marketingu školy – podíváme se na podstatu a význam marketingu jako strategického nástroje řízení škol, který zlepšuje image, odlišuje školu od konkurence a podporuje komunikaci s okolím a je nedílnou součástí naplňování vize, strategie a cílů školy.
Objevíte, co se skrývá za pojmem marketingový mix školy a konceptem 5P a jak tyto jednotlivé prvky aplikovat v prostředí školy.
Dozvíte se, jak analyzovat marketingové prostředí školy a identifikovat klíčové cílové skupiny, se kterými škola komunikuje.
Získáte vhled do konkrétních komunikačních kanálů a strategií, které jsou zaměřené na rodiče, žáky, zaměstnance i zřizovatele. Ukážeme si příklady dobré praxe, jak budovat image školy a efektivně oslovovat cílové skupiny.
Prakticky vyzkoušíme nástroje komunikačního mixu – zaměříme se na práci s webovými stránkami, firemní identitou školy (corporate identity) a volbou efektivních komunikačních kanálů, stylu a obsahu komunikace na soc. sítích, které osloví interní i externí cílové skupiny.
Prakticky otestujeme přípravu kreativního briefu jako základu pro tvorbu marketingové strategie školy.
Získáte inspiraci z příkladů dobré praxe – ukážeme si, jak jiné školy efektivně využívají marketingové nástroje a jak mohou být tyto příklady přeneseny do Vašeho prostředí.
Budeme sdílet zkušenosti – prostor bude věnován také diskusi nad vlastním marketingem Vaší školy.
Vzdělávací cíle
Vzdělávací cíle
Seminář umožní pedagogům odpovědným za řízení a výsledky marketingu školy ujasnit si a pochopit základní principy školního marketingu a naučit se je aplikovat při strategickém řízení školy a naplňování její vize a cílů.
Účastníci získají obecný přehled o marketingovém prostředí školy, cílových skupinách a jejich potřebách a uvědomí si specifické cíle marketingu jejich škol.
Naučí se pracovat s marketingovým mixem (5P) a přizpůsobit jej specifickému prostředí vzdělávací instituce.
Osvojí si dovednosti pro tvorbu efektivní komunikace s externími i interními cílovými skupinami (například rodiče žáků, zaměstnanci, zřizovatelé či širší komunita).
Vyzkouší si praktické metody pro analýzu a vylepšení marketingu školy jako jsou analýza webových stránek škol, tvorba grafických prvků identity školy a návrh efektivních komunikačních strategií, například prostřednictvím webové prezentace, sociálních sítí nebo grafického manuálu školy.
Naučí se, jak správně odlišit svou školu od konkurence a vytvořit unikátní značku školy (branding).
Prakticky si vyzkouší vytvořit návrh integrovaného komunikačního mixu pro svou školu a budou schopni ihned aplikovat získané poznatky ve své praxi.
Seminář umožní pedagogům odpovědným za řízení a výsledky marketingu školy ujasnit si a pochopit základní principy školního marketingu a naučit se je aplikovat při strategickém řízení školy a naplňování její vize a cílů.
Účastníci získají obecný přehled o marketingovém prostředí školy, cílových skupinách a jejich potřebách a uvědomí si specifické cíle marketingu jejich škol.
Naučí se pracovat s marketingovým mixem (5P) a přizpůsobit jej specifickému prostředí vzdělávací instituce.
Osvojí si dovednosti pro tvorbu efektivní komunikace s externími i interními cílovými skupinami (například rodiče žáků, zaměstnanci, zřizovatelé či širší komunita).
Vyzkouší si praktické metody pro analýzu a vylepšení marketingu školy jako jsou analýza webových stránek škol, tvorba grafických prvků identity školy a návrh efektivních komunikačních strategií, například prostřednictvím webové prezentace, sociálních sítí nebo grafického manuálu školy.
Naučí se, jak správně odlišit svou školu od konkurence a vytvořit unikátní značku školy (branding).
Prakticky si vyzkouší vytvořit návrh integrovaného komunikačního mixu pro svou školu a budou schopni ihned aplikovat získané poznatky ve své praxi.
Mgr. Martin Hudec
Mgr. Martin Hudec
Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika − materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědné projekty. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku. Organizuje sportovní a umělecké campy a nadšeně cvičí jógu. Je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.
Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika − materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědné projekty. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku. Organizuje sportovní a umělecké campy a nadšeně cvičí jógu. Je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol Asistenti pedagoga
Termíny:
Bude upřesněno
Forma kurzu: in person
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol Asistenti pedagoga
Termíny:
Bude upřesněno
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin