Konflikt jako cesta k úspěchu
Konflikt jako cesta k úspěchu
Aplikovaná improvizace ve výuce – flexibilita a kreativita v komunikaci




Většina lidí hodnotí konfliktní situace jako nepříjemné, kterým je nejlepší se vyhnout za každou cenu. Ve skutečnosti je ovšem poučený a vědomý způsob přijetí a řešení konfliktu zdravý a je jedním ze zásadních faktorů úspěchu a rozvoje. V našem semináři odhalíme nejčastější příčiny, které vedou ke konfliktním situacím, k jejich vyhrocení a opakování a probereme praktické návody a postupy, jak konfliktům předcházet, zmírnit je a využít je ve prospěch náš i ostatních.
„Kdyby bylo možné při konfliktech zastavit čas a probrat celou situaci racionálně skrze ujasnění si, proč druhý jedná tak, jak jedná, drtivá většina následků by nenastala.“ -
Petr Pacher, český psycholog a praktik 1982
Většina lidí hodnotí konfliktní situace jako nepříjemné, kterým je nejlepší se vyhnout za každou cenu. Ve skutečnosti je ovšem poučený a vědomý způsob přijetí a řešení konfliktu zdravý a je jedním ze zásadních faktorů úspěchu a rozvoje. V našem semináři odhalíme nejčastější příčiny, které vedou ke konfliktním situacím, k jejich vyhrocení a opakování a probereme praktické návody a postupy, jak konfliktům předcházet, zmírnit je a využít je ve prospěch náš i ostatních.
„Kdyby bylo možné při konfliktech zastavit čas a probrat celou situaci racionálně skrze ujasnění si, proč druhý jedná tak, jak jedná, drtivá většina následků by nenastala.“ -
Petr Pacher, český psycholog a praktik 1982
Většina lidí hodnotí konfliktní situace jako nepříjemné, kterým je nejlepší se vyhnout za každou cenu. Ve skutečnosti je ovšem poučený a vědomý způsob přijetí a řešení konfliktu zdravý a je jedním ze zásadních faktorů úspěchu a rozvoje. V našem semináři odhalíme nejčastější příčiny, které vedou ke konfliktním situacím, k jejich vyhrocení a opakování a probereme praktické návody a postupy, jak konfliktům předcházet, zmírnit je a využít je ve prospěch náš i ostatních.
„Kdyby bylo možné při konfliktech zastavit čas a probrat celou situaci racionálně skrze ujasnění si, proč druhý jedná tak, jak jedná, drtivá většina následků by nenastala.“ -
Petr Pacher, český psycholog a praktik 1982

Obsah kurzu
Obsah kurzu
Probereme typické příklady konfliktů ve školním prostředí (žák-žák, učitel-žák, učitel-rodič, učitel-učitel, ředitel-zaměstnanec) a jejich specifika.
Nastavíme teoretický rámec a vymezení termínů – konflikt, spor, problém, druhy konfliktů atp.
Dozvíte se, jak identifikovat spouštěče konfliktů a jak jim předcházet.
Objevíte rozdíl mezi produktivními a destruktivními konflikty a jak je řídit ve školním prostředí.
Identifikujete vlastní komunikační vzorce a jejich vliv na vznik a průběh konfliktů.
Naučíme se praktické techniky aktivního naslouchání, asertivní a nenásilné komunikace pro efektivní zvládání konfliktních situací.
Prakticky vyzkoušíme konkrétní deeskalační techniky a strategie pro zklidnění konfliktních situací ve třídě nebo při jednání (např. parafrázování, zrcadlení emocí, hledání společného řešení).
Odnesete si nástroje pro mentální přípravu a zvládání stresu, které Vám pomohou být v konfliktních situacích klidní a konstruktivní, a také pomůcky pro přípravu na možné konfliktní jednání.
Naučíte se, jak minimalizovat konflikty a jak efektivně investovat čas a energii do nenásilného dialogu, který otevírá cestu ke kvalitnějším vztahům s lidmi ve vašem okolí.
Probereme typické příklady konfliktů ve školním prostředí (žák-žák, učitel-žák, učitel-rodič, učitel-učitel, ředitel-zaměstnanec) a jejich specifika.
Nastavíme teoretický rámec a vymezení termínů – konflikt, spor, problém, druhy konfliktů atp.
Dozvíte se, jak identifikovat spouštěče konfliktů a jak jim předcházet.
Objevíte rozdíl mezi produktivními a destruktivními konflikty a jak je řídit ve školním prostředí.
Identifikujete vlastní komunikační vzorce a jejich vliv na vznik a průběh konfliktů.
Naučíme se praktické techniky aktivního naslouchání, asertivní a nenásilné komunikace pro efektivní zvládání konfliktních situací.
Prakticky vyzkoušíme konkrétní deeskalační techniky a strategie pro zklidnění konfliktních situací ve třídě nebo při jednání (např. parafrázování, zrcadlení emocí, hledání společného řešení).
Odnesete si nástroje pro mentální přípravu a zvládání stresu, které Vám pomohou být v konfliktních situacích klidní a konstruktivní, a také pomůcky pro přípravu na možné konfliktní jednání.
Naučíte se, jak minimalizovat konflikty a jak efektivně investovat čas a energii do nenásilného dialogu, který otevírá cestu ke kvalitnějším vztahům s lidmi ve vašem okolí.
Vzdělávací cíle
Vzdělávací cíle
Seminář poskytne účastníkům praktické nástroje a dovednosti pro komunikaci v konfliktních situacích.
Důraz bude kladen na zvládání konfliktních situací a prevenci nedorozumění, a to jak se žáky, tak s jejich rodiči či kolegy.
Účastníci se naučí, jak efektivně a srozumitelně komunikovat své potřeby, stanoviska a hranice, aniž by narušili vztahy s protistranou v konfliktu.
Osvojí si osvědčené strategie pro zvládání stresu a emocí v náročných komunikačních situacích tak, ať jsou sebejistější, klidnější, díky tomu budou tyto náročné situace zvládat a řešit efektivně.
Seminář zároveň podpoří rozvoj sebereflexe a schopnosti přizpůsobit komunikaci a své jednání odlišným typům osobností a jejich potřeb, se kterými se ve své profesi setkávají.
Účastníci budou schopni aplikovat deeskalační techniky a strategie pro zklidnění konfliktních situací, nalezení konstruktivního řešení a vést konstruktivní dialog s různými aktéry školního života (žáky, rodiči, kolegy a dalšími).
Seminář poskytne účastníkům praktické nástroje a dovednosti pro komunikaci v konfliktních situacích.
Důraz bude kladen na zvládání konfliktních situací a prevenci nedorozumění, a to jak se žáky, tak s jejich rodiči či kolegy.
Účastníci se naučí, jak efektivně a srozumitelně komunikovat své potřeby, stanoviska a hranice, aniž by narušili vztahy s protistranou v konfliktu.
Osvojí si osvědčené strategie pro zvládání stresu a emocí v náročných komunikačních situacích tak, ať jsou sebejistější, klidnější, díky tomu budou tyto náročné situace zvládat a řešit efektivně.
Seminář zároveň podpoří rozvoj sebereflexe a schopnosti přizpůsobit komunikaci a své jednání odlišným typům osobností a jejich potřeb, se kterými se ve své profesi setkávají.
Účastníci budou schopni aplikovat deeskalační techniky a strategie pro zklidnění konfliktních situací, nalezení konstruktivního řešení a vést konstruktivní dialog s různými aktéry školního života (žáky, rodiči, kolegy a dalšími).
Mgr. Martin Hudec
Mgr. Martin Hudec
Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika − materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědné projekty. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku. Organizuje sportovní a umělecké campy a nadšeně cvičí jógu. Je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.
Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika − materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědné projekty. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku. Organizuje sportovní a umělecké campy a nadšeně cvičí jógu. Je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol Asistenti pedagoga
Termíny:
Bude upřesněno
Forma kurzu: in person
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol Asistenti pedagoga
Termíny:
Bude upřesněno
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin