Já se nechci hádat – prevence konfliktů
Já se nechci hádat – prevence konfliktů
Aplikovaná improvizace ve výuce – flexibilita a kreativita v komunikaci




Seminář „Já se nechci hádat" je určen pro pedagogy a ředitele škol, kteří chtějí zlepšit své dovednosti v prevenci a zvládání konfliktních situací. Zaměříme se na efektivní techniky předcházení konfliktům se žáky, rodiči i kolegy. Účastníci se naučí, jak včas rozpoznat rizikové situace, zklidnit napjatou atmosféru a najít konstruktivní řešení problematických momentů. Prakticky si vyzkoušíme postupy, které pomohou udržet klid a profesionalitu i v náročných situacích. Seminář nabízí cenné nástroje pro každodenní praxi ve školním prostředí a podporuje harmonickou a efektivní komunikaci v rámci školního kolektivu. Konflikty můžeme vnímat jako příležitost, jak se o sobě navzájem více dozvědět, vážit si pohledu protistrany a nacházet lepší řešení, která zohledňují potřeby obou stran.
„Devadesát procent všech hádek způsobuje pouhá intonace hlasu.“
- Achille Gregor český humorista, publicista a spisovatel 1910–1998
Seminář „Já se nechci hádat" je určen pro pedagogy a ředitele škol, kteří chtějí zlepšit své dovednosti v prevenci a zvládání konfliktních situací. Zaměříme se na efektivní techniky předcházení konfliktům se žáky, rodiči i kolegy. Účastníci se naučí, jak včas rozpoznat rizikové situace, zklidnit napjatou atmosféru a najít konstruktivní řešení problematických momentů. Prakticky si vyzkoušíme postupy, které pomohou udržet klid a profesionalitu i v náročných situacích. Seminář nabízí cenné nástroje pro každodenní praxi ve školním prostředí a podporuje harmonickou a efektivní komunikaci v rámci školního kolektivu. Konflikty můžeme vnímat jako příležitost, jak se o sobě navzájem více dozvědět, vážit si pohledu protistrany a nacházet lepší řešení, která zohledňují potřeby obou stran.
„Devadesát procent všech hádek způsobuje pouhá intonace hlasu.“
- Achille Gregor český humorista, publicista a spisovatel 1910–1998
Seminář „Já se nechci hádat" je určen pro pedagogy a ředitele škol, kteří chtějí zlepšit své dovednosti v prevenci a zvládání konfliktních situací. Zaměříme se na efektivní techniky předcházení konfliktům se žáky, rodiči i kolegy. Účastníci se naučí, jak včas rozpoznat rizikové situace, zklidnit napjatou atmosféru a najít konstruktivní řešení problematických momentů. Prakticky si vyzkoušíme postupy, které pomohou udržet klid a profesionalitu i v náročných situacích. Seminář nabízí cenné nástroje pro každodenní praxi ve školním prostředí a podporuje harmonickou a efektivní komunikaci v rámci školního kolektivu. Konflikty můžeme vnímat jako příležitost, jak se o sobě navzájem více dozvědět, vážit si pohledu protistrany a nacházet lepší řešení, která zohledňují potřeby obou stran.
„Devadesát procent všech hádek způsobuje pouhá intonace hlasu.“
- Achille Gregor český humorista, publicista a spisovatel 1910–1998

Obsah kurzu
Obsah kurzu
Nastavíme teoretický rámec a vymezení termínů – konflikt, spor, problém, druhy konfliktů atp.
Probereme, jak identifikovat spouštěče konfliktních situací ještě před jejich vznikem a jak jim efektivně předcházet.
Naučíme se konkrétní techniky komunikace, které pomáhají zklidnit napětí, vytvořit bezpečné prostředí pro všechny strany a zabránit eskalaci konfliktů.
Objevíte způsoby, jak lépe porozumět emocím druhých i svým vlastním, a jak s nimi pracovat v náročných situacích.
Dozvíte se, jak řešit situace hrozící konfliktem konstruktivně a zanechat za sebou situaci, která je vývojově pozitivní pro všechny zúčastněné strany a umožní budovat respektující vztahy.
Odnesete si nástroje pro mentální přípravu a zvládání stresu, které Vám pomohou být v konfliktních situacích klidní a konstruktivní, a také pomůcky pro přípravu na konkrétní možné konfliktní jednání, které můžete ihned aplikovat ve své praxi.
Ukážeme si reálné příklady konkrétních situací ze školního prostředí a jejich možné řešení krok za krokem.
Naučíte se, jak minimalizovat konflikty a jak efektivně investovat čas a energii do nenásilného dialogu, který otevírá cestu ke kvalitnějším vztahům s lidmi ve vašem okolí
Nastavíme teoretický rámec a vymezení termínů – konflikt, spor, problém, druhy konfliktů atp.
Probereme, jak identifikovat spouštěče konfliktních situací ještě před jejich vznikem a jak jim efektivně předcházet.
Naučíme se konkrétní techniky komunikace, které pomáhají zklidnit napětí, vytvořit bezpečné prostředí pro všechny strany a zabránit eskalaci konfliktů.
Objevíte způsoby, jak lépe porozumět emocím druhých i svým vlastním, a jak s nimi pracovat v náročných situacích.
Dozvíte se, jak řešit situace hrozící konfliktem konstruktivně a zanechat za sebou situaci, která je vývojově pozitivní pro všechny zúčastněné strany a umožní budovat respektující vztahy.
Odnesete si nástroje pro mentální přípravu a zvládání stresu, které Vám pomohou být v konfliktních situacích klidní a konstruktivní, a také pomůcky pro přípravu na konkrétní možné konfliktní jednání, které můžete ihned aplikovat ve své praxi.
Ukážeme si reálné příklady konkrétních situací ze školního prostředí a jejich možné řešení krok za krokem.
Naučíte se, jak minimalizovat konflikty a jak efektivně investovat čas a energii do nenásilného dialogu, který otevírá cestu ke kvalitnějším vztahům s lidmi ve vašem okolí
Vzdělávací cíle
Vzdělávací cíle
Seminář poskytne účastníkům praktické nástroje a dovednosti pro předcházení a eliminaci konfliktních situací. Důraz bude kladen na zvládání a prevenci nedorozumění, a to jak se žáky, tak s jejich rodiči či kolegy.
Účastníci budou schopni rozpoznat hlavní spouštěče konfliktů ve školním prostředí a vědomě pracovat na jejich eliminaci.
Naučí se používat konkrétní strategie a techniky prevence konfliktů, jako je aktivní naslouchání, parafrázování a empatická komunikace.
Účastníci se naučí, jak efektivně a srozumitelně komunikovat své potřeby, stanoviska a hranice, aniž by narušili vztahy s protistranou a vyvolávali konflikt.
Účastníci budou schopni aplikovat deeskalační techniky a strategie pro zklidnění konfliktních situací a nalezení konstruktivního řešení s různými aktéry školního života (žáky, rodiči, kolegy).
Seminář přinese účastníkům osvědčené strategie pro zvládání stresu a emocí v náročných komunikačních situacích a díky tomu budou tyto náročné situace zvládat a řešit efektivně.
Seminář zároveň podpoří rozvoj sebereflexe a schopnosti přizpůsobit komunikaci a své jednání odlišným typům osobností a jejich potřeb, se kterými se ve své profesi setkávají.
Seminář poskytne účastníkům praktické nástroje a dovednosti pro předcházení a eliminaci konfliktních situací. Důraz bude kladen na zvládání a prevenci nedorozumění, a to jak se žáky, tak s jejich rodiči či kolegy.
Účastníci budou schopni rozpoznat hlavní spouštěče konfliktů ve školním prostředí a vědomě pracovat na jejich eliminaci.
Naučí se používat konkrétní strategie a techniky prevence konfliktů, jako je aktivní naslouchání, parafrázování a empatická komunikace.
Účastníci se naučí, jak efektivně a srozumitelně komunikovat své potřeby, stanoviska a hranice, aniž by narušili vztahy s protistranou a vyvolávali konflikt.
Účastníci budou schopni aplikovat deeskalační techniky a strategie pro zklidnění konfliktních situací a nalezení konstruktivního řešení s různými aktéry školního života (žáky, rodiči, kolegy).
Seminář přinese účastníkům osvědčené strategie pro zvládání stresu a emocí v náročných komunikačních situacích a díky tomu budou tyto náročné situace zvládat a řešit efektivně.
Seminář zároveň podpoří rozvoj sebereflexe a schopnosti přizpůsobit komunikaci a své jednání odlišným typům osobností a jejich potřeb, se kterými se ve své profesi setkávají.
Mgr. Martin Hudec
Mgr. Martin Hudec
Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika − materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědné projekty. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku. Organizuje sportovní a umělecké campy a nadšeně cvičí jógu. Je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.
Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika − materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědné projekty. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku. Organizuje sportovní a umělecké campy a nadšeně cvičí jógu. Je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol Asistenti pedagoga
Termíny:
Bude upřesněno
Forma kurzu: in person
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol Asistenti pedagoga
Termíny:
Bude upřesněno
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin