Využití ICT v hodinách dějepisu – Od křídy a tabule k digitálním zázrakům
Využití ICT v hodinách dějepisu – Od křídy a tabule k digitálním zázrakům
Aplikovaná improvizace ve výuce – flexibilita a kreativita v komunikaci




Transformujte své hodiny dějepisu v napínavé digitální dobrodružství, kde se historie stává živou a interaktivní díky moderním ICT nástrojům a kreativním přístupům k výuce. Workshop ukazuje, jak využít ICT k přípravě zábavných, poučných a interaktivních hodin dějepisu. Vše si můžete prakticky vyzkoušet a zároveň sdílet vlastní zkušenosti a osvědčené postupy. Naučíte se pracovat s aplikacemi umělé inteligence, dějepisnými digitálními učebními materiály, hrami a aplikacemi. Virtuálně se přenesete na místa historických událostí a objevíte možnosti využití filmu, komiksu a deskových her. Prozkoumáte digitální učebnice a vytvoříte si vlastní interaktivní cvičení.
Získáte přístupk užitečným webovým zdrojům a profesním skupinám, které podporují sdílení zkušeností. Lektorem je zkušený učitel se 17letou praxí, který poskytne praktické tipy a inspiraci z reálné výuky. Cílem je motivovat žáky a zvýšit jejich zájem o dějepis.
„Technologie je jen nástroj. V otázce motivace a týmové práce jsou učitelé a žáci ti, kdo dělají rozdíl.“
— Bill Gates, zakladatel Microsoftu
Transformujte své hodiny dějepisu v napínavé digitální dobrodružství, kde se historie stává živou a interaktivní díky moderním ICT nástrojům a kreativním přístupům k výuce. Workshop ukazuje, jak využít ICT k přípravě zábavných, poučných a interaktivních hodin dějepisu. Vše si můžete prakticky vyzkoušet a zároveň sdílet vlastní zkušenosti a osvědčené postupy. Naučíte se pracovat s aplikacemi umělé inteligence, dějepisnými digitálními učebními materiály, hrami a aplikacemi. Virtuálně se přenesete na místa historických událostí a objevíte možnosti využití filmu, komiksu a deskových her. Prozkoumáte digitální učebnice a vytvoříte si vlastní interaktivní cvičení.
Získáte přístupk užitečným webovým zdrojům a profesním skupinám, které podporují sdílení zkušeností. Lektorem je zkušený učitel se 17letou praxí, který poskytne praktické tipy a inspiraci z reálné výuky. Cílem je motivovat žáky a zvýšit jejich zájem o dějepis.
„Technologie je jen nástroj. V otázce motivace a týmové práce jsou učitelé a žáci ti, kdo dělají rozdíl.“
— Bill Gates, zakladatel Microsoftu
Transformujte své hodiny dějepisu v napínavé digitální dobrodružství, kde se historie stává živou a interaktivní díky moderním ICT nástrojům a kreativním přístupům k výuce. Workshop ukazuje, jak využít ICT k přípravě zábavných, poučných a interaktivních hodin dějepisu. Vše si můžete prakticky vyzkoušet a zároveň sdílet vlastní zkušenosti a osvědčené postupy. Naučíte se pracovat s aplikacemi umělé inteligence, dějepisnými digitálními učebními materiály, hrami a aplikacemi. Virtuálně se přenesete na místa historických událostí a objevíte možnosti využití filmu, komiksu a deskových her. Prozkoumáte digitální učebnice a vytvoříte si vlastní interaktivní cvičení.
Získáte přístupk užitečným webovým zdrojům a profesním skupinám, které podporují sdílení zkušeností. Lektorem je zkušený učitel se 17letou praxí, který poskytne praktické tipy a inspiraci z reálné výuky. Cílem je motivovat žáky a zvýšit jejich zájem o dějepis.
„Technologie je jen nástroj. V otázce motivace a týmové práce jsou učitelé a žáci ti, kdo dělají rozdíl.“
— Bill Gates, zakladatel Microsoftu

Naleznete níže.
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin
Lektor:
Mgr. Pavel Vala, DiS.
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol
Asistenti pedagoga
Obsah kurzu:
Obsah kurzu:
Společně se zaměříme na praktické využití nástrojů umělé inteligence pro tvorbu kreativních úkolů, projektů a hodnotících materiálů v dějepisu.
Probereme možnosti integrace digitálních učebních materiálů, interaktivních cvičení a multimediálního obsahu do tradičních hodin historie.
Naučíme se využívat virtuální prohlídky historických míst, muzeí a památek pro autentické zážitky z výuky.
Objevíte potenciál dějepisných počítačových her, mobilních aplikací a gamifikačních prvků pro zvýšení motivace žáků.
Dozvíte se, jak efektivně začlenit filmy, komiksy a deskové hry do výuky jako alternativní způsoby prezentace historických témat.
Prakticky vyzkoušíme tvorbu vlastních interaktivních lekcí, kvízů a projektů pomocí dostupných ICT nástrojů.
Získáte přístup k užitečným webovým zdrojům, databázím a profesním komunitám pro učitele dějepisu.
Ukážeme si konkrétní příklady úspěšné implementace ICT do výuky z 17leté pedagogické praxe lektora.
Odnesete si hotové šablony a metodické materiály pro okamžité využití ve vlastních hodinách.
Naučíme se hodnotit kvalitu digitálních zdrojů a vést žáky k kritickému myšlení při práci s online informacemi.
Společně se zaměříme na praktické využití nástrojů umělé inteligence pro tvorbu kreativních úkolů, projektů a hodnotících materiálů v dějepisu.
Probereme možnosti integrace digitálních učebních materiálů, interaktivních cvičení a multimediálního obsahu do tradičních hodin historie.
Naučíme se využívat virtuální prohlídky historických míst, muzeí a památek pro autentické zážitky z výuky.
Objevíte potenciál dějepisných počítačových her, mobilních aplikací a gamifikačních prvků pro zvýšení motivace žáků.
Dozvíte se, jak efektivně začlenit filmy, komiksy a deskové hry do výuky jako alternativní způsoby prezentace historických témat.
Prakticky vyzkoušíme tvorbu vlastních interaktivních lekcí, kvízů a projektů pomocí dostupných ICT nástrojů.
Získáte přístup k užitečným webovým zdrojům, databázím a profesním komunitám pro učitele dějepisu.
Ukážeme si konkrétní příklady úspěšné implementace ICT do výuky z 17leté pedagogické praxe lektora.
Odnesete si hotové šablony a metodické materiály pro okamžité využití ve vlastních hodinách.
Naučíme se hodnotit kvalitu digitálních zdrojů a vést žáky k kritickému myšlení při práci s online informacemi.
Vzdělávací cíle:
Vzdělávací cíle:
Účastníci získají praktické dovednosti v oblasti využívání nástrojů umělé inteligence pro tvorbu originálních úkolů, testů a projektových zadání v dějepisu.
Naučí se efektivně integrovat digitální učební materiály, interaktivní cvičení a multimediální obsah do tradičních vyučovacích hodin.
Rozvinutí metodický kompetencí pro vedení žáků k práci s historickými prameny a jejich kritickému hodnocení v digitálním prostředí.
Pochopíte principy gamifikace výuky a dokáže využít počítačové hry, aplikace a deskové hry jako efektivní vzdělávací nástroje.
Zvládnete využívat virtuální technologie pro vytváření autentických historických zážitků a virtuální návštěvy významných míst.
Získáte přehled o kvalitních online zdrojích, profesních komunitách a platformách pro kontinuální rozvoj v oblasti ICT ve výuce dějepisu.
Vytvoříte si osobní metodickou sbírku ICT nástrojů a aktivit použitelných pro různá historická témata a věkové kategorie žáků
Účastníci získají praktické dovednosti v oblasti využívání nástrojů umělé inteligence pro tvorbu originálních úkolů, testů a projektových zadání v dějepisu.
Naučí se efektivně integrovat digitální učební materiály, interaktivní cvičení a multimediální obsah do tradičních vyučovacích hodin.
Rozvinutí metodický kompetencí pro vedení žáků k práci s historickými prameny a jejich kritickému hodnocení v digitálním prostředí.
Pochopíte principy gamifikace výuky a dokáže využít počítačové hry, aplikace a deskové hry jako efektivní vzdělávací nástroje.
Zvládnete využívat virtuální technologie pro vytváření autentických historických zážitků a virtuální návštěvy významných míst.
Získáte přehled o kvalitních online zdrojích, profesních komunitách a platformách pro kontinuální rozvoj v oblasti ICT ve výuce dějepisu.
Vytvoříte si osobní metodickou sbírku ICT nástrojů a aktivit použitelných pro různá historická témata a věkové kategorie žáků
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!


