To já ne, to můj mozek – neurověda a komunikace
To já ne, to můj mozek – neurověda a komunikace
Aplikovaná improvizace ve výuce – flexibilita a kreativita v komunikaci




Seminář přinese pedagogům a ředitelům škol hlubší porozumění tomu, jak funguje lidský mozek a jak tyto poznatky využít pro efektivnější komunikaci. Účastníci se naučí, jak mozek zpracovává podněty, informace a emoce, a jak mohou tyto procesy ovlivnit chování a reakce žáků, rodičů i kolegů. Důraz bude kladen na vytvoření bezpečného prostředí pro komunikaci, respektování sociálních potřeb a používání principů nenásilné a srozumitelné komunikace. Seminář nabídne praktické návody, jak své myšlenky a vize předávat tak, aby byly přijímány s důvěrou a vedly k angažovanosti ostatních. Součástí bude také emoční, obsahová i formální příprava na obtížné rozhovory a trénink budování důvěry v řečníka, což účastníkům pomůže lépe zvládat každodenní komunikační výzvy.
„Pokud změníš způsob, jakým se díváš na věci, změní se věci, na které se díváš.“
– Wayne Dyer, americký autor seberozvojových knih a motivační řečník
Seminář přinese pedagogům a ředitelům škol hlubší porozumění tomu, jak funguje lidský mozek a jak tyto poznatky využít pro efektivnější komunikaci. Účastníci se naučí, jak mozek zpracovává podněty, informace a emoce, a jak mohou tyto procesy ovlivnit chování a reakce žáků, rodičů i kolegů. Důraz bude kladen na vytvoření bezpečného prostředí pro komunikaci, respektování sociálních potřeb a používání principů nenásilné a srozumitelné komunikace. Seminář nabídne praktické návody, jak své myšlenky a vize předávat tak, aby byly přijímány s důvěrou a vedly k angažovanosti ostatních. Součástí bude také emoční, obsahová i formální příprava na obtížné rozhovory a trénink budování důvěry v řečníka, což účastníkům pomůže lépe zvládat každodenní komunikační výzvy.
„Pokud změníš způsob, jakým se díváš na věci, změní se věci, na které se díváš.“
– Wayne Dyer, americký autor seberozvojových knih a motivační řečník
Seminář přinese pedagogům a ředitelům škol hlubší porozumění tomu, jak funguje lidský mozek a jak tyto poznatky využít pro efektivnější komunikaci. Účastníci se naučí, jak mozek zpracovává podněty, informace a emoce, a jak mohou tyto procesy ovlivnit chování a reakce žáků, rodičů i kolegů. Důraz bude kladen na vytvoření bezpečného prostředí pro komunikaci, respektování sociálních potřeb a používání principů nenásilné a srozumitelné komunikace. Seminář nabídne praktické návody, jak své myšlenky a vize předávat tak, aby byly přijímány s důvěrou a vedly k angažovanosti ostatních. Součástí bude také emoční, obsahová i formální příprava na obtížné rozhovory a trénink budování důvěry v řečníka, což účastníkům pomůže lépe zvládat každodenní komunikační výzvy.
„Pokud změníš způsob, jakým se díváš na věci, změní se věci, na které se díváš.“
– Wayne Dyer, americký autor seberozvojových knih a motivační řečník

Obsah Kurzu
Obsah Kurzu
Probereme, jak funguje lidský mozek při reakcích na podněty, při příjmu a zpracování informací, a jak se v mozku tvoří emoční reakce.
Naučíme se, jakým způsobem jednotlivé oblasti v mozku ovlivňují naše reakce a následnou komunikaci a jak můžeme díky těmto znalostem regulovat své emoční reakce v náročných situacích u sebe i druhých
Objevíte, jak mozek zkresluje informace a jak tato zkreslení pochopit a minimalizovat jak u sebe, tak u druhých.
Dozvíte se, jaké jsou základní sociální potřeby jednotlivce i skupiny a jak je respektovat při budování bezpečného komunikačního prostředí.
Prakticky vyzkoušíme techniky pro bezpečnou efektivní a empatickou komunikaci se žáky, rodiči a kolegy.
Ukážeme si, jak si jako řečníci vybudovat důvěru, udržet pozornost posluchačů a podpořit jejich angažovanost, a to díky obsahové i formální i emoční přípravě.
Odnesete si konkrétní návody, jak zvládat emočně vypjaté situace a jak efektivně komunikovat v prostředí plném různorodých očekávání.
Ukážeme si reálné příklady konkrétních situací ze školního prostředí a jejich možné řešení krok za krokem za použití nově získaných znalostí ze semináře.
Probereme, jak funguje lidský mozek při reakcích na podněty, při příjmu a zpracování informací, a jak se v mozku tvoří emoční reakce.
Naučíme se, jakým způsobem jednotlivé oblasti v mozku ovlivňují naše reakce a následnou komunikaci a jak můžeme díky těmto znalostem regulovat své emoční reakce v náročných situacích u sebe i druhých
Objevíte, jak mozek zkresluje informace a jak tato zkreslení pochopit a minimalizovat jak u sebe, tak u druhých.
Dozvíte se, jaké jsou základní sociální potřeby jednotlivce i skupiny a jak je respektovat při budování bezpečného komunikačního prostředí.
Prakticky vyzkoušíme techniky pro bezpečnou efektivní a empatickou komunikaci se žáky, rodiči a kolegy.
Ukážeme si, jak si jako řečníci vybudovat důvěru, udržet pozornost posluchačů a podpořit jejich angažovanost, a to díky obsahové i formální i emoční přípravě.
Odnesete si konkrétní návody, jak zvládat emočně vypjaté situace a jak efektivně komunikovat v prostředí plném různorodých očekávání.
Ukážeme si reálné příklady konkrétních situací ze školního prostředí a jejich možné řešení krok za krokem za použití nově získaných znalostí ze semináře.
Vzdělávací cíle
Vzdělávací cíle
Seminář poskytne účastníkům praktické informace z neurovědy o základních principech fungování mozku, které ovlivňují lidské chování, rozhodování a reakce.
Účastníci porozumí tomu, jak vytvořit bezpečné komunikační prostředí naplněním základních sociálních potřeb člověka a skupiny.
Naučí se efektivně řešit libovolné komunikační situace díky praktickým znalostem neurovědy a metodám empatické komunikace.
Díky novým znalostem budou účastníci schopni lépe přizpůsobit svůj způsob komunikace tak, aby získali důvěru, pozornost a spolupráci u žáků, rodičů i kolegů.
Účastníci získají dovednosti, jak zvládat své emoční reakce a připravit si srozumitelnou a přesvědčivou komunikaci svých myšlenek a vizí.
Seminář přinese účastníkům osvědčené strategie pro zvládání stresu a emocí v náročných komunikačních situacích a díky tomu budou tyto situace zvládat a řešit efektivně.
Seminář zároveň podpoří rozvoj sebereflexe a schopnosti přizpůsobit komunikaci a své jednání odlišným typům osobností a jejich potřeb, se kterými se ve své profesi setkávají.
Seminář poskytne účastníkům praktické informace z neurovědy o základních principech fungování mozku, které ovlivňují lidské chování, rozhodování a reakce.
Účastníci porozumí tomu, jak vytvořit bezpečné komunikační prostředí naplněním základních sociálních potřeb člověka a skupiny.
Naučí se efektivně řešit libovolné komunikační situace díky praktickým znalostem neurovědy a metodám empatické komunikace.
Díky novým znalostem budou účastníci schopni lépe přizpůsobit svůj způsob komunikace tak, aby získali důvěru, pozornost a spolupráci u žáků, rodičů i kolegů.
Účastníci získají dovednosti, jak zvládat své emoční reakce a připravit si srozumitelnou a přesvědčivou komunikaci svých myšlenek a vizí.
Seminář přinese účastníkům osvědčené strategie pro zvládání stresu a emocí v náročných komunikačních situacích a díky tomu budou tyto situace zvládat a řešit efektivně.
Seminář zároveň podpoří rozvoj sebereflexe a schopnosti přizpůsobit komunikaci a své jednání odlišným typům osobností a jejich potřeb, se kterými se ve své profesi setkávají.
Mgr. Martin Hudec
Mgr. Martin Hudec
Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika − materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědné projekty. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku. Organizuje sportovní a umělecké campy a nadšeně cvičí jógu. Je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.
Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika − materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědné projekty. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku. Organizuje sportovní a umělecké campy a nadšeně cvičí jógu. Je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol Asistenti pedagoga
Termíny:
Bude upřesněno
Forma kurzu: Prezenční seminář
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol Asistenti pedagoga
Termíny:
Bude upřesněno
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin