Rozvoj pisatelské gramotnosti v dílně psaní na 1. stupni ZŠ
Rozvoj pisatelské gramotnosti v dílně psaní na 1. stupni ZŠ
Aplikovaná improvizace ve výuce – flexibilita a kreativita v komunikaci




Poznejte nové způsoby, jak inspirovat žáky k radosti z psaní a podpořit jejich kreativitu i schopnost se vyjadřovat. Seminář Vám ukáže, jak efektivně plánovat dílny psaní, které žáky zaujmou a rozvinou jejich pisatelské dovednosti. Naučíte se využívat praktické pomůcky, vést konzultace a motivovat žáky k hledání vlastních námětů. Objevíte, jak propojit dílnu psaní s požadavky nového RVP a ŠVP a zároveň s potřebami jednotlivých žáků. Odnesete si inspiraci, konkrétní materiály i nové profesní dovednosti, které obohatí nejen Vaši pedagogickou praxi, ale i Váš pohled na proces tvorby textu.
"Psaní je formou terapie; občas se divím, jak se všem těm, kteří nepíší, neskládají nebo nemalují, podaří uniknout šílenství."
Graham Greene, anglický romanopisec, povídkář, esejista a britský agent, opakovaně nominován na Nobelovu cenu za literaturu
Poznejte nové způsoby, jak inspirovat žáky k radosti z psaní a podpořit jejich kreativitu i schopnost se vyjadřovat. Seminář Vám ukáže, jak efektivně plánovat dílny psaní, které žáky zaujmou a rozvinou jejich pisatelské dovednosti. Naučíte se využívat praktické pomůcky, vést konzultace a motivovat žáky k hledání vlastních námětů. Objevíte, jak propojit dílnu psaní s požadavky nového RVP a ŠVP a zároveň s potřebami jednotlivých žáků. Odnesete si inspiraci, konkrétní materiály i nové profesní dovednosti, které obohatí nejen Vaši pedagogickou praxi, ale i Váš pohled na proces tvorby textu.
"Psaní je formou terapie; občas se divím, jak se všem těm, kteří nepíší, neskládají nebo nemalují, podaří uniknout šílenství."
Graham Greene, anglický romanopisec, povídkář, esejista a britský agent, opakovaně nominován na Nobelovu cenu za literaturu
Poznejte nové způsoby, jak inspirovat žáky k radosti z psaní a podpořit jejich kreativitu i schopnost se vyjadřovat. Seminář Vám ukáže, jak efektivně plánovat dílny psaní, které žáky zaujmou a rozvinou jejich pisatelské dovednosti. Naučíte se využívat praktické pomůcky, vést konzultace a motivovat žáky k hledání vlastních námětů. Objevíte, jak propojit dílnu psaní s požadavky nového RVP a ŠVP a zároveň s potřebami jednotlivých žáků. Odnesete si inspiraci, konkrétní materiály i nové profesní dovednosti, které obohatí nejen Vaši pedagogickou praxi, ale i Váš pohled na proces tvorby textu.
"Psaní je formou terapie; občas se divím, jak se všem těm, kteří nepíší, neskládají nebo nemalují, podaří uniknout šílenství."
Graham Greene, anglický romanopisec, povídkář, esejista a britský agent, opakovaně nominován na Nobelovu cenu za literaturu

Obsah Kurzu
Obsah Kurzu
Společně se zaměříme jak na teoretickou, tak na praktickou stránku přípravy a realizace zajímavé, motivující a efektivní dílny psaní na 1. stupni ZŠ.
Blok: Teoretický základ
Dílna psaní a její fáze:
Probereme, co je dílna psaní, její strukturu a fáze (motivace, psaní, konzultace, sdílení a reflexe).
Dozvíte se, jak plánovat a vést dílny psaní tak, aby odpovídaly potřebám žáků na 1. stupni.
Objevíte, jak postupovat od hledání námětu přes tvorbu textu až po jeho finalizaci a prezentaci.
Dílna psaní v novém RVP a ŠVP:
Naučíme se, jak dílnu psaní zakomponovat do výuky v souladu s požadavky nového RVP a ŠVP.
Probereme, jak dílna psaní přispívá k rozvoji klíčových kompetencí (komunikace, tvořivost, kritické myšlení).
Dozvíte se, jak dílna psaní podporuje individuální přístup k žákům a jejich rozvoj v oblasti psaní.
Blok: Praktická část
Ukázky dílny psaní
Prakticky vyzkoušíme jednotlivé fáze dílny psaní, od motivace až po sdílení textů.
Naučíme se, jak efektivně vést konzultace s žáky během dílny psaní.
Probereme způsoby, jak podporovat kreativitu a sebevyjádření žáků při psaní.
Minilekce a jejich využití, v tomto bloku si ukážeme si konkrétní minilekce, např.:
Hledání námětu: Jak pomoci dětem objevit zajímavá témata pro psaní.
Práce s jazykovými prostředky: Jak rozvíjet slovní zásobu a výrazové dovednosti žáků.
Konzultace: Jak vést žáky k tomu, aby získali zpětnou vazbu a naučili se ji využívat.
Prakticky vyzkoušíme, jak minilekce zařadit do dílny psaní tak, aby podporovaly proces tvorby textu.
Praktické pomůcky
Získáte návrhy pracovních listů, grafických organizérů a dalších pomůcek pro vedení dílny psaní.
Ukážeme si, jak připravit portfolia, ve kterých si žáci mohou uchovávat své texty.
Reflexe a přenos do praxe:
Probereme, jak přizpůsobit dílnu psaní konkrétním potřebám Vaší třídy.
Naučíme se hodnotit a sdílet výsledky psaní žáků způsobem, který podporuje jejich sebedůvěru.
Odnesete si konkrétní příklady lekcí a aktivit, které můžete ihned použít.
Společně se zaměříme jak na teoretickou, tak na praktickou stránku přípravy a realizace zajímavé, motivující a efektivní dílny psaní na 1. stupni ZŠ.
Blok: Teoretický základ
Dílna psaní a její fáze:
Probereme, co je dílna psaní, její strukturu a fáze (motivace, psaní, konzultace, sdílení a reflexe).
Dozvíte se, jak plánovat a vést dílny psaní tak, aby odpovídaly potřebám žáků na 1. stupni.
Objevíte, jak postupovat od hledání námětu přes tvorbu textu až po jeho finalizaci a prezentaci.
Dílna psaní v novém RVP a ŠVP:
Naučíme se, jak dílnu psaní zakomponovat do výuky v souladu s požadavky nového RVP a ŠVP.
Probereme, jak dílna psaní přispívá k rozvoji klíčových kompetencí (komunikace, tvořivost, kritické myšlení).
Dozvíte se, jak dílna psaní podporuje individuální přístup k žákům a jejich rozvoj v oblasti psaní.
Blok: Praktická část
Ukázky dílny psaní
Prakticky vyzkoušíme jednotlivé fáze dílny psaní, od motivace až po sdílení textů.
Naučíme se, jak efektivně vést konzultace s žáky během dílny psaní.
Probereme způsoby, jak podporovat kreativitu a sebevyjádření žáků při psaní.
Minilekce a jejich využití, v tomto bloku si ukážeme si konkrétní minilekce, např.:
Hledání námětu: Jak pomoci dětem objevit zajímavá témata pro psaní.
Práce s jazykovými prostředky: Jak rozvíjet slovní zásobu a výrazové dovednosti žáků.
Konzultace: Jak vést žáky k tomu, aby získali zpětnou vazbu a naučili se ji využívat.
Prakticky vyzkoušíme, jak minilekce zařadit do dílny psaní tak, aby podporovaly proces tvorby textu.
Praktické pomůcky
Získáte návrhy pracovních listů, grafických organizérů a dalších pomůcek pro vedení dílny psaní.
Ukážeme si, jak připravit portfolia, ve kterých si žáci mohou uchovávat své texty.
Reflexe a přenos do praxe:
Probereme, jak přizpůsobit dílnu psaní konkrétním potřebám Vaší třídy.
Naučíme se hodnotit a sdílet výsledky psaní žáků způsobem, který podporuje jejich sebedůvěru.
Odnesete si konkrétní příklady lekcí a aktivit, které můžete ihned použít.
Vzdělávací cíle
Vzdělávací cíle
Seminář umožní pedagogům 1. stupně ZŠ získat nejen teoretický základ, ale především praktické návody, postupy a inspiraci pro tvorbu zajímavé, motivující a efektivní dílny psaní na 1. stupni ZŠ.
V oblasti rozvoje kompetencí účastníků:
Naučíte se efektivně plánovat a vést dílny psaní v souladu s požadavky nového RVP a ŠVP.
Osvojíte si dovednosti vedení jednotlivých fází dílny psaní, včetně konzultací a reflexe.
Porozumíte lépe principům rozvoje pisatelské gramotnosti a jejich vlivu na osobní a vzdělávací rozvoj žáků.
Získáte znalosti a nové dovednosti, jak podporovat žáky ve vytváření vlastních textů, které odrážejí jejich myšlení, zájmy a dovednosti.
V oblasti podpory výuky psaní dodat účastníkům praktické návody a postupy jak:
Podpořit tvořivost, sebevyjádření a schopnost žáků pracovat s texty.
Zlepšit schopnost žáků reflektovat svůj vlastní proces psaní a přijímat zpětnou vazbu.
V oblasti praktický přínosu pro každodenní praxi:
Získáte konkrétní postupy, tipy a pomůcky pro efektivní vedení dílny psaní.
Odnesete si inspiraci a hotové materiály pro okamžité použití ve výuce.
Seminář umožní pedagogům 1. stupně ZŠ získat nejen teoretický základ, ale především praktické návody, postupy a inspiraci pro tvorbu zajímavé, motivující a efektivní dílny psaní na 1. stupni ZŠ.
V oblasti rozvoje kompetencí účastníků:
Naučíte se efektivně plánovat a vést dílny psaní v souladu s požadavky nového RVP a ŠVP.
Osvojíte si dovednosti vedení jednotlivých fází dílny psaní, včetně konzultací a reflexe.
Porozumíte lépe principům rozvoje pisatelské gramotnosti a jejich vlivu na osobní a vzdělávací rozvoj žáků.
Získáte znalosti a nové dovednosti, jak podporovat žáky ve vytváření vlastních textů, které odrážejí jejich myšlení, zájmy a dovednosti.
V oblasti podpory výuky psaní dodat účastníkům praktické návody a postupy jak:
Podpořit tvořivost, sebevyjádření a schopnost žáků pracovat s texty.
Zlepšit schopnost žáků reflektovat svůj vlastní proces psaní a přijímat zpětnou vazbu.
V oblasti praktický přínosu pro každodenní praxi:
Získáte konkrétní postupy, tipy a pomůcky pro efektivní vedení dílny psaní.
Odnesete si inspiraci a hotové materiály pro okamžité použití ve výuce.
Mgr. Irena Hudcová
Mgr. Irena Hudcová
Mgr. Irena Hudcová, MBA, vystudovala Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Po úspěšné kariéře v obchodě a marketingu našla své naplnění v učitelské profesi a 20 let pracuje jako učitelka na ZŠ v Bílovci, 5 let je metodičkou pro 1. stupeň a 2 roky pracovala na pozici zástupce ředitele. V roce 2024 dokončila manažerské studium pro ředitele škol a získala titul MBA. Je autorkou celorepublikového projektu Příběh obrazu, aktivně se 5 let pracuje v projektu Pomáháme školám k úspěchu. Je nadšenou cestovatelkou a hrdou (i když ze začátku nedobrovolnou) milovnicí koček.
Mgr. Irena Hudcová, MBA, vystudovala Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Po úspěšné kariéře v obchodě a marketingu našla své naplnění v učitelské profesi a 20 let pracuje jako učitelka na ZŠ v Bílovci, 5 let je metodičkou pro 1. stupeň a 2 roky pracovala na pozici zástupce ředitele. V roce 2024 dokončila manažerské studium pro ředitele škol a získala titul MBA. Je autorkou celorepublikového projektu Příběh obrazu, aktivně se 5 let pracuje v projektu Pomáháme školám k úspěchu. Je nadšenou cestovatelkou a hrdou (i když ze začátku nedobrovolnou) milovnicí koček.
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol Asistenti pedagoga
Termíny:
Bude upřesněno
Forma kurzu: Online webinář
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin, 2 bloky po 4 hodinách
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol Asistenti pedagoga
Termíny:
Bude upřesněno
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin, 2 bloky po 4 hodinách