Rozvoj pisatelské gramotnosti v dílně psaní na 1. stupni ZŠ
Rozvoj pisatelské gramotnosti v dílně psaní na 1. stupni ZŠ
Aplikovaná improvizace ve výuce – flexibilita a kreativita v komunikaci




Poznejte nové způsoby, jak inspirovat žáky k radosti z psaní a podpořit jejich kreativitu i schopnost se vyjadřovat. Seminář Vám ukáže, jak efektivně plánovat dílny psaní, které žáky zaujmou a rozvinou jejich pisatelské dovednosti. Naučíte se využívat praktické pomůcky, vést konzultace a motivovat žáky k hledání vlastních námětů. Objevíte, jak propojit dílnu psaní s požadavky nového RVP a ŠVP a zároveň s potřebami jednotlivých žáků. Odnesete si inspiraci, konkrétní materiály i nové profesní dovednosti, které obohatí nejen Vaši pedagogickou praxi, ale i Váš pohled na proces tvorby textu.
"Psaní je formou terapie; občas se divím, jak se všem těm, kteří nepíší, neskládají nebo nemalují, podaří uniknout šílenství."
Graham Greene, anglický romanopisec, povídkář, esejista a britský agent, opakovaně nominován na Nobelovu cenu za literaturu
Poznejte nové způsoby, jak inspirovat žáky k radosti z psaní a podpořit jejich kreativitu i schopnost se vyjadřovat. Seminář Vám ukáže, jak efektivně plánovat dílny psaní, které žáky zaujmou a rozvinou jejich pisatelské dovednosti. Naučíte se využívat praktické pomůcky, vést konzultace a motivovat žáky k hledání vlastních námětů. Objevíte, jak propojit dílnu psaní s požadavky nového RVP a ŠVP a zároveň s potřebami jednotlivých žáků. Odnesete si inspiraci, konkrétní materiály i nové profesní dovednosti, které obohatí nejen Vaši pedagogickou praxi, ale i Váš pohled na proces tvorby textu.
"Psaní je formou terapie; občas se divím, jak se všem těm, kteří nepíší, neskládají nebo nemalují, podaří uniknout šílenství."
Graham Greene, anglický romanopisec, povídkář, esejista a britský agent, opakovaně nominován na Nobelovu cenu za literaturu
Poznejte nové způsoby, jak inspirovat žáky k radosti z psaní a podpořit jejich kreativitu i schopnost se vyjadřovat. Seminář Vám ukáže, jak efektivně plánovat dílny psaní, které žáky zaujmou a rozvinou jejich pisatelské dovednosti. Naučíte se využívat praktické pomůcky, vést konzultace a motivovat žáky k hledání vlastních námětů. Objevíte, jak propojit dílnu psaní s požadavky nového RVP a ŠVP a zároveň s potřebami jednotlivých žáků. Odnesete si inspiraci, konkrétní materiály i nové profesní dovednosti, které obohatí nejen Vaši pedagogickou praxi, ale i Váš pohled na proces tvorby textu.
"Psaní je formou terapie; občas se divím, jak se všem těm, kteří nepíší, neskládají nebo nemalují, podaří uniknout šílenství."
Graham Greene, anglický romanopisec, povídkář, esejista a britský agent, opakovaně nominován na Nobelovu cenu za literaturu

Obsah Kurzu
Obsah Kurzu
Společně se zaměříme jak na teoretickou, tak na praktickou stránku přípravy a realizace zajímavé, motivující a efektivní dílny psaní na 1. stupni ZŠ.
Blok: Teoretický základ
Dílna psaní a její fáze:
Probereme, co je dílna psaní, její strukturu a fáze (motivace, psaní, konzultace, sdílení a reflexe).
Dozvíte se, jak plánovat a vést dílny psaní tak, aby odpovídaly potřebám žáků na 1. stupni.
Objevíte, jak postupovat od hledání námětu přes tvorbu textu až po jeho finalizaci a prezentaci.
Dílna psaní v novém RVP a ŠVP:
Naučíme se, jak dílnu psaní zakomponovat do výuky v souladu s požadavky nového RVP a ŠVP.
Probereme, jak dílna psaní přispívá k rozvoji klíčových kompetencí (komunikace, tvořivost, kritické myšlení).
Dozvíte se, jak dílna psaní podporuje individuální přístup k žákům a jejich rozvoj v oblasti psaní.
Blok: Praktická část
Ukázky dílny psaní
Prakticky vyzkoušíme jednotlivé fáze dílny psaní, od motivace až po sdílení textů.
Naučíme se, jak efektivně vést konzultace s žáky během dílny psaní.
Probereme způsoby, jak podporovat kreativitu a sebevyjádření žáků při psaní.
Minilekce a jejich využití, v tomto bloku si ukážeme si konkrétní minilekce, např.:
Hledání námětu: Jak pomoci dětem objevit zajímavá témata pro psaní.
Práce s jazykovými prostředky: Jak rozvíjet slovní zásobu a výrazové dovednosti žáků.
Konzultace: Jak vést žáky k tomu, aby získali zpětnou vazbu a naučili se ji využívat.
Prakticky vyzkoušíme, jak minilekce zařadit do dílny psaní tak, aby podporovaly proces tvorby textu.
Praktické pomůcky
Získáte návrhy pracovních listů, grafických organizérů a dalších pomůcek pro vedení dílny psaní.
Ukážeme si, jak připravit portfolia, ve kterých si žáci mohou uchovávat své texty.
Reflexe a přenos do praxe:
Probereme, jak přizpůsobit dílnu psaní konkrétním potřebám Vaší třídy.
Naučíme se hodnotit a sdílet výsledky psaní žáků způsobem, který podporuje jejich sebedůvěru.
Odnesete si konkrétní příklady lekcí a aktivit, které můžete ihned použít.
Společně se zaměříme jak na teoretickou, tak na praktickou stránku přípravy a realizace zajímavé, motivující a efektivní dílny psaní na 1. stupni ZŠ.
Blok: Teoretický základ
Dílna psaní a její fáze:
Probereme, co je dílna psaní, její strukturu a fáze (motivace, psaní, konzultace, sdílení a reflexe).
Dozvíte se, jak plánovat a vést dílny psaní tak, aby odpovídaly potřebám žáků na 1. stupni.
Objevíte, jak postupovat od hledání námětu přes tvorbu textu až po jeho finalizaci a prezentaci.
Dílna psaní v novém RVP a ŠVP:
Naučíme se, jak dílnu psaní zakomponovat do výuky v souladu s požadavky nového RVP a ŠVP.
Probereme, jak dílna psaní přispívá k rozvoji klíčových kompetencí (komunikace, tvořivost, kritické myšlení).
Dozvíte se, jak dílna psaní podporuje individuální přístup k žákům a jejich rozvoj v oblasti psaní.
Blok: Praktická část
Ukázky dílny psaní
Prakticky vyzkoušíme jednotlivé fáze dílny psaní, od motivace až po sdílení textů.
Naučíme se, jak efektivně vést konzultace s žáky během dílny psaní.
Probereme způsoby, jak podporovat kreativitu a sebevyjádření žáků při psaní.
Minilekce a jejich využití, v tomto bloku si ukážeme si konkrétní minilekce, např.:
Hledání námětu: Jak pomoci dětem objevit zajímavá témata pro psaní.
Práce s jazykovými prostředky: Jak rozvíjet slovní zásobu a výrazové dovednosti žáků.
Konzultace: Jak vést žáky k tomu, aby získali zpětnou vazbu a naučili se ji využívat.
Prakticky vyzkoušíme, jak minilekce zařadit do dílny psaní tak, aby podporovaly proces tvorby textu.
Praktické pomůcky
Získáte návrhy pracovních listů, grafických organizérů a dalších pomůcek pro vedení dílny psaní.
Ukážeme si, jak připravit portfolia, ve kterých si žáci mohou uchovávat své texty.
Reflexe a přenos do praxe:
Probereme, jak přizpůsobit dílnu psaní konkrétním potřebám Vaší třídy.
Naučíme se hodnotit a sdílet výsledky psaní žáků způsobem, který podporuje jejich sebedůvěru.
Odnesete si konkrétní příklady lekcí a aktivit, které můžete ihned použít.
Vzdělávací cíle
Vzdělávací cíle
Seminář umožní pedagogům 1. stupně ZŠ získat nejen teoretický základ, ale především praktické návody, postupy a inspiraci pro tvorbu zajímavé, motivující a efektivní dílny psaní na 1. stupni ZŠ.
V oblasti rozvoje kompetencí účastníků:
Naučíte se efektivně plánovat a vést dílny psaní v souladu s požadavky nového RVP a ŠVP.
Osvojíte si dovednosti vedení jednotlivých fází dílny psaní, včetně konzultací a reflexe.
Porozumíte lépe principům rozvoje pisatelské gramotnosti a jejich vlivu na osobní a vzdělávací rozvoj žáků.
Získáte znalosti a nové dovednosti, jak podporovat žáky ve vytváření vlastních textů, které odrážejí jejich myšlení, zájmy a dovednosti.
V oblasti podpory výuky psaní dodat účastníkům praktické návody a postupy jak:
Podpořit tvořivost, sebevyjádření a schopnost žáků pracovat s texty.
Zlepšit schopnost žáků reflektovat svůj vlastní proces psaní a přijímat zpětnou vazbu.
V oblasti praktický přínosu pro každodenní praxi:
Získáte konkrétní postupy, tipy a pomůcky pro efektivní vedení dílny psaní.
Odnesete si inspiraci a hotové materiály pro okamžité použití ve výuce.
Seminář umožní pedagogům 1. stupně ZŠ získat nejen teoretický základ, ale především praktické návody, postupy a inspiraci pro tvorbu zajímavé, motivující a efektivní dílny psaní na 1. stupni ZŠ.
V oblasti rozvoje kompetencí účastníků:
Naučíte se efektivně plánovat a vést dílny psaní v souladu s požadavky nového RVP a ŠVP.
Osvojíte si dovednosti vedení jednotlivých fází dílny psaní, včetně konzultací a reflexe.
Porozumíte lépe principům rozvoje pisatelské gramotnosti a jejich vlivu na osobní a vzdělávací rozvoj žáků.
Získáte znalosti a nové dovednosti, jak podporovat žáky ve vytváření vlastních textů, které odrážejí jejich myšlení, zájmy a dovednosti.
V oblasti podpory výuky psaní dodat účastníkům praktické návody a postupy jak:
Podpořit tvořivost, sebevyjádření a schopnost žáků pracovat s texty.
Zlepšit schopnost žáků reflektovat svůj vlastní proces psaní a přijímat zpětnou vazbu.
V oblasti praktický přínosu pro každodenní praxi:
Získáte konkrétní postupy, tipy a pomůcky pro efektivní vedení dílny psaní.
Odnesete si inspiraci a hotové materiály pro okamžité použití ve výuce.
Mgr. Irena Hudcová
Mgr. Irena Hudcová
Pro koho je kurz určen:
Ředitelé školy a školských zařízení
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé speciálních škol Asistenti pedagoga
Termíny:
Bude upřesněno
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin, 2 bloky po 4 hodinách
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
















Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!







