Konflikt jako cesta k úspěchu

Konflikt jako cesta k úspěchu

Aplikovaná improvizace ve výuce – flexibilita a kreativita v komunikaci

Většina lidí hodnotí konfliktní situace jako nepříjemné, kterým je nejlepší se vyhnout za každou cenu. Ve skutečnosti je ovšem poučený a vědomý způsob přijetí a řešení konfliktu zdravý a je jedním ze zásadních faktorů úspěchu a rozvoje. V našem semináři odhalíme nejčastější příčiny, které vedou ke konfliktním situacím, k jejich vyhrocení a opakování a probereme praktické návody a postupy, jak konfliktům předcházet, zmírnit je a využít je ve prospěch náš i ostatních.

„Kdyby bylo možné při konfliktech zastavit čas a probrat celou situaci racionálně skrze ujasnění si, proč druhý jedná tak, jak jedná, drtivá většina následků by nenastala.“  -

Petr Pacher, český psycholog a praktik 1982

Většina lidí hodnotí konfliktní situace jako nepříjemné, kterým je nejlepší se vyhnout za každou cenu. Ve skutečnosti je ovšem poučený a vědomý způsob přijetí a řešení konfliktu zdravý a je jedním ze zásadních faktorů úspěchu a rozvoje. V našem semináři odhalíme nejčastější příčiny, které vedou ke konfliktním situacím, k jejich vyhrocení a opakování a probereme praktické návody a postupy, jak konfliktům předcházet, zmírnit je a využít je ve prospěch náš i ostatních.

„Kdyby bylo možné při konfliktech zastavit čas a probrat celou situaci racionálně skrze ujasnění si, proč druhý jedná tak, jak jedná, drtivá většina následků by nenastala.“  -

Petr Pacher, český psycholog a praktik 1982

Většina lidí hodnotí konfliktní situace jako nepříjemné, kterým je nejlepší se vyhnout za každou cenu. Ve skutečnosti je ovšem poučený a vědomý způsob přijetí a řešení konfliktu zdravý a je jedním ze zásadních faktorů úspěchu a rozvoje. V našem semináři odhalíme nejčastější příčiny, které vedou ke konfliktním situacím, k jejich vyhrocení a opakování a probereme praktické návody a postupy, jak konfliktům předcházet, zmírnit je a využít je ve prospěch náš i ostatních.

„Kdyby bylo možné při konfliktech zastavit čas a probrat celou situaci racionálně skrze ujasnění si, proč druhý jedná tak, jak jedná, drtivá většina následků by nenastala.“  -

Petr Pacher, český psycholog a praktik 1982

Obsah kurzu
Obsah kurzu
  • Probereme typické příklady konfliktů ve školním prostředí (žák-žák, učitel-žák, učitel-rodič, učitel-učitel, ředitel-zaměstnanec) a jejich specifika.

  • Nastavíme teoretický rámec a vymezení termínů – konflikt, spor, problém, druhy konfliktů atp.

  • Dozvíte se, jak identifikovat spouštěče konfliktů a jak jim předcházet. 

  • Objevíte rozdíl mezi produktivními a destruktivními konflikty a jak je řídit ve školním prostředí.

  • Identifikujete vlastní komunikační vzorce a jejich vliv na vznik a průběh konfliktů.

  • Naučíme se praktické techniky aktivního naslouchání, asertivní a nenásilné komunikace pro efektivní zvládání konfliktních situací.

  • Prakticky vyzkoušíme konkrétní deeskalační techniky a strategie pro zklidnění konfliktních situací ve třídě nebo při jednání (např. parafrázování, zrcadlení emocí, hledání společného řešení). 

  • Odnesete si nástroje pro mentální přípravu a zvládání stresu, které Vám pomohou být v konfliktních situacích klidní a konstruktivní, a také pomůcky pro přípravu na možné konfliktní jednání.

  • Naučíte se, jak minimalizovat konflikty a jak efektivně investovat čas a energii do nenásilného dialogu, který otevírá cestu ke kvalitnějším vztahům s lidmi ve vašem okolí.

  • Probereme typické příklady konfliktů ve školním prostředí (žák-žák, učitel-žák, učitel-rodič, učitel-učitel, ředitel-zaměstnanec) a jejich specifika.

  • Nastavíme teoretický rámec a vymezení termínů – konflikt, spor, problém, druhy konfliktů atp.

  • Dozvíte se, jak identifikovat spouštěče konfliktů a jak jim předcházet. 

  • Objevíte rozdíl mezi produktivními a destruktivními konflikty a jak je řídit ve školním prostředí.

  • Identifikujete vlastní komunikační vzorce a jejich vliv na vznik a průběh konfliktů.

  • Naučíme se praktické techniky aktivního naslouchání, asertivní a nenásilné komunikace pro efektivní zvládání konfliktních situací.

  • Prakticky vyzkoušíme konkrétní deeskalační techniky a strategie pro zklidnění konfliktních situací ve třídě nebo při jednání (např. parafrázování, zrcadlení emocí, hledání společného řešení). 

  • Odnesete si nástroje pro mentální přípravu a zvládání stresu, které Vám pomohou být v konfliktních situacích klidní a konstruktivní, a také pomůcky pro přípravu na možné konfliktní jednání.

  • Naučíte se, jak minimalizovat konflikty a jak efektivně investovat čas a energii do nenásilného dialogu, který otevírá cestu ke kvalitnějším vztahům s lidmi ve vašem okolí.

Vzdělávací cíle
Vzdělávací cíle
  • Seminář poskytne účastníkům praktické nástroje a dovednosti pro komunikaci v konfliktních situacích.

  • Důraz bude kladen na zvládání konfliktních situací a prevenci nedorozumění, a to jak se žáky, tak s jejich rodiči či kolegy. 

  • Účastníci se naučí, jak efektivně a srozumitelně komunikovat své potřeby, stanoviska a hranice, aniž by narušili vztahy s protistranou v konfliktu. 

  • Osvojí si osvědčené strategie pro zvládání stresu a emocí v náročných komunikačních situacích tak, ať jsou sebejistější, klidnější, díky tomu budou tyto náročné situace zvládat a řešit efektivně.

  • Seminář zároveň podpoří rozvoj sebereflexe a schopnosti přizpůsobit komunikaci a své jednání odlišným typům osobností a jejich potřeb, se kterými se ve své profesi setkávají.

  • Účastníci budou schopni aplikovat deeskalační techniky a strategie pro zklidnění konfliktních situací, nalezení konstruktivního řešení a vést konstruktivní dialog s různými aktéry školního života (žáky, rodiči, kolegy a dalšími).

  • Seminář poskytne účastníkům praktické nástroje a dovednosti pro komunikaci v konfliktních situacích.

  • Důraz bude kladen na zvládání konfliktních situací a prevenci nedorozumění, a to jak se žáky, tak s jejich rodiči či kolegy. 

  • Účastníci se naučí, jak efektivně a srozumitelně komunikovat své potřeby, stanoviska a hranice, aniž by narušili vztahy s protistranou v konfliktu. 

  • Osvojí si osvědčené strategie pro zvládání stresu a emocí v náročných komunikačních situacích tak, ať jsou sebejistější, klidnější, díky tomu budou tyto náročné situace zvládat a řešit efektivně.

  • Seminář zároveň podpoří rozvoj sebereflexe a schopnosti přizpůsobit komunikaci a své jednání odlišným typům osobností a jejich potřeb, se kterými se ve své profesi setkávají.

  • Účastníci budou schopni aplikovat deeskalační techniky a strategie pro zklidnění konfliktních situací, nalezení konstruktivního řešení a vést konstruktivní dialog s různými aktéry školního života (žáky, rodiči, kolegy a dalšími).

Mgr. Martin Hudec
Mgr. Martin Hudec

Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika − materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědné projekty. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku. Organizuje sportovní a umělecké campy a nadšeně cvičí jógu. Je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.

Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika − materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědné projekty. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku. Organizuje sportovní a umělecké campy a nadšeně cvičí jógu. Je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.

Pro koho je kurz určen:

  • Ředitelé školy a školských zařízení

  • Učitelé MŠ

  • Učitelé 1. stupně ZŠ 

  • Učitelé 2. stupně ZŠ

  • Učitelé SŠ 

  • Učitelé ZUŠ a SUŠ

  • Pedagogové volného času               

  • Vychovatelé školských zařízení 

  • Učitelé speciálních škol  Asistenti pedagoga 

Termíny:

Bude upřesněno

Forma kurzu: in person

Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou

Hodinová dotace: 8 hodin

Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!

Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!

Registrujte se na tento kurz

Pro koho je kurz určen:

  • Ředitelé školy a školských zařízení

  • Učitelé MŠ

  • Učitelé 1. stupně ZŠ 

  • Učitelé 2. stupně ZŠ

  • Učitelé SŠ 

  • Učitelé ZUŠ a SUŠ

  • Pedagogové volného času               

  • Vychovatelé školských zařízení 

  • Učitelé speciálních škol  Asistenti pedagoga 

Termíny:

Bude upřesněno

Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou

Hodinová dotace: 8 hodin

Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!

Registrujte se na tento kurz

Přihlaste se k odběru našich novinek a zůstaňte v obraze! Stačí nám Váš email a už vám nic ze světa Rozvojmentu neunikne!

Váš email:

KONTAKT

Rozvojment s.r.o.

IČO: 17422477

telefon: + 420 774 424 490

email: info@rozvojment.cz

Rozvojment 2025

ROZVOJMENT

Přihlaste se k odběru našich novinek a zůstaňte v obraze! Stačí nám Váš email a už vám nic ze světa Rozvojmentu neunikne!

Váš email:

KONTAKT

Rozvojment s.r.o.

IČO: 17422477

telefon: 774 424 490

email: info@rozvojment.cz

Rozvoment 2025

Přihlaste se k odběru našich novinek a zůstaňte v obraze! Stačí nám Váš email a už vám nic ze světa Rozvojmentu neunikne!

Váš email:

KONTAKT

Rozvojment s.r.o.

IČO: 17422477

telefon: + 420 774 424 490

email: info@rozvojment.cz

Rozvojment 2025