ŠKOLNÍ ZRALOST – KLÍČ K ÚSPĚŠNÉMU STARTU ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
ŠKOLNÍ ZRALOST – KLÍČ K ÚSPĚŠNÉMU STARTU ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Aplikovaná improvizace ve výuce – flexibilita a kreativita v komunikaci




Tento jedinečný zážitkový seminář vám nabídne vzácný prostor zastavit se, nadechnout a znovu objevit svou vnitřní sílu v době, kdy je vyhoření a chronická únava mezi pedagogy a pomáhajícími profesemi téměř epidemií. Získáte praktické nástroje založené na nejnovějších poznatcích neurovědy a psychologie, které vám pomohou efektivně regulovat svůj nervový systém a obnovit energetické rezervy vyčerpané náročnou prací s lidmi. Naučíte se jednoduché, ale účinné techniky, které můžete okamžitě implementovat do svého každodenního života, aniž byste museli radikálně měnit svůj rozvrh nebo rutinu. Seminář vám ukáže, jak můžete pečovat o své potřeby a hranice bez pocitu viny, což je klíčové nejen pro vaše osobní zdraví, ale i pro kvalitu vaší pedagogické práce. Investice do tohoto dne pro sebe se vám mnohonásobně vrátí – v podobě obnovené radosti ze života, lepších vztahů se žáky i kolegy a schopnosti být skutečně přítomni jak v profesním, tak osobním životě.
„Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské školce.“ Robert Fulghum (1937) americký spisovatel, pastor a učitel
Tento jedinečný zážitkový seminář vám nabídne vzácný prostor zastavit se, nadechnout a znovu objevit svou vnitřní sílu v době, kdy je vyhoření a chronická únava mezi pedagogy a pomáhajícími profesemi téměř epidemií. Získáte praktické nástroje založené na nejnovějších poznatcích neurovědy a psychologie, které vám pomohou efektivně regulovat svůj nervový systém a obnovit energetické rezervy vyčerpané náročnou prací s lidmi. Naučíte se jednoduché, ale účinné techniky, které můžete okamžitě implementovat do svého každodenního života, aniž byste museli radikálně měnit svůj rozvrh nebo rutinu. Seminář vám ukáže, jak můžete pečovat o své potřeby a hranice bez pocitu viny, což je klíčové nejen pro vaše osobní zdraví, ale i pro kvalitu vaší pedagogické práce. Investice do tohoto dne pro sebe se vám mnohonásobně vrátí – v podobě obnovené radosti ze života, lepších vztahů se žáky i kolegy a schopnosti být skutečně přítomni jak v profesním, tak osobním životě.
„Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské školce.“ Robert Fulghum (1937) americký spisovatel, pastor a učitel
Tento jedinečný zážitkový seminář vám nabídne vzácný prostor zastavit se, nadechnout a znovu objevit svou vnitřní sílu v době, kdy je vyhoření a chronická únava mezi pedagogy a pomáhajícími profesemi téměř epidemií. Získáte praktické nástroje založené na nejnovějších poznatcích neurovědy a psychologie, které vám pomohou efektivně regulovat svůj nervový systém a obnovit energetické rezervy vyčerpané náročnou prací s lidmi. Naučíte se jednoduché, ale účinné techniky, které můžete okamžitě implementovat do svého každodenního života, aniž byste museli radikálně měnit svůj rozvrh nebo rutinu. Seminář vám ukáže, jak můžete pečovat o své potřeby a hranice bez pocitu viny, což je klíčové nejen pro vaše osobní zdraví, ale i pro kvalitu vaší pedagogické práce. Investice do tohoto dne pro sebe se vám mnohonásobně vrátí – v podobě obnovené radosti ze života, lepších vztahů se žáky i kolegy a schopnosti být skutečně přítomni jak v profesním, tak osobním životě.
„Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské školce.“ Robert Fulghum (1937) americký spisovatel, pastor a učitel

Naleznete níže.
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin
Lektor:
PaedDr. Ladislava Šmídová
Pro koho je kurz určen:
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé speciálních škol
Asistenti pedagoga
Obsah kurzu:
Obsah kurzu:
- Probereme, jak porozumět a správně vykládat pojmy školní zralost a školní připravenost.
- Naučíme se rozpoznávat znaky školní zralosti a připravenosti dětí, a to v oblasti emocionální, sociální i kognitivní.
- Objevíte různé metody a nástroje pro diagnostiku a posuzování školní zralosti dětí a školní připravenosti z pozice předškolního vzdělávání v souladu s RVP PV.
- Dozvíte se, jak školní nezralost ovlivňuje osobnostní a sociální vývoj dítěte a jaké jsou její důsledky pro školní úspěšnost.
- Prakticky si vyzkoušíme aktivity vhodné pro práci s dětmi s vývojovými obtížemi, jako jsou ADHD, hyperaktivita, hypoaktivita a dyspraxie.
- Zjistíte, jak zvládat dovednosti směřující k základům čtení, psaní a počítání.
- Získáte metodický materiál zaměřený na rozvoj zrakového a sluchového vnímání, početní představivosti, paměti, vyjadřovacích schopností, jemné motoriky a grafomotoriky.
- Ukážeme si konkrétní příklady „dobré praxe“ a inspirace, které můžete ihned aplikovat ve své pedagogické praxi.
- Odnesete si náměty na vzdělávací aktivity pro děti ve věku 5–6 let, které odpovídají rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání.
- Probereme, jak porozumět a správně vykládat pojmy školní zralost a školní připravenost.
- Naučíme se rozpoznávat znaky školní zralosti a připravenosti dětí, a to v oblasti emocionální, sociální i kognitivní.
- Objevíte různé metody a nástroje pro diagnostiku a posuzování školní zralosti dětí a školní připravenosti z pozice předškolního vzdělávání v souladu s RVP PV.
- Dozvíte se, jak školní nezralost ovlivňuje osobnostní a sociální vývoj dítěte a jaké jsou její důsledky pro školní úspěšnost.
- Prakticky si vyzkoušíme aktivity vhodné pro práci s dětmi s vývojovými obtížemi, jako jsou ADHD, hyperaktivita, hypoaktivita a dyspraxie.
- Zjistíte, jak zvládat dovednosti směřující k základům čtení, psaní a počítání.
- Získáte metodický materiál zaměřený na rozvoj zrakového a sluchového vnímání, početní představivosti, paměti, vyjadřovacích schopností, jemné motoriky a grafomotoriky.
- Ukážeme si konkrétní příklady „dobré praxe“ a inspirace, které můžete ihned aplikovat ve své pedagogické praxi.
- Odnesete si náměty na vzdělávací aktivity pro děti ve věku 5–6 let, které odpovídají rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání.
Vzdělávací cíle:
Vzdělávací cíle:
- Účastníci získají schopnost efektivně vymezit a pochopit pojmy školní zralost a školní připravenost.
- Seminář přinese praktické informace k nástrojům pro diagnostiku a posuzování školní zralosti dětí na základě praktických příkladů a metod.
- Přispět k rozvoji dovedností učitelů při práci s dětmi s vývojovými obtížemi a nabídnout jim konkrétní řešení a aktivity.
- Podpořit pedagogy v pochopení souvislostí mezi školní zralostí a osobnostními charakteristikami dítěte.
- Účastníci posílí své schopnosti a dovednosti rozvíjet klíčové kompetence u dětí v souladu s RVP PV a připravit je na školní docházku.
- Přineseme praktické znalosti o možnostech práce s dětmi v oblasti předčtenářských a předmatematických dovedností.
- Vybavit učitele inspirací a ověřenými postupy pro zlepšení jemné motoriky, grafomotoriky a dalších klíčových dovedností dítěte.
- Praktickými ukázkami a cvičeními doplnit nové znalosti a inspiraci účastníkům pro jejich každodenní praxi při vzdělávacích aktivitách pro děti ve věku 5–6 let, které odpovídají rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání
- Účastníci získají schopnost efektivně vymezit a pochopit pojmy školní zralost a školní připravenost.
- Seminář přinese praktické informace k nástrojům pro diagnostiku a posuzování školní zralosti dětí na základě praktických příkladů a metod.
- Přispět k rozvoji dovedností učitelů při práci s dětmi s vývojovými obtížemi a nabídnout jim konkrétní řešení a aktivity.
- Podpořit pedagogy v pochopení souvislostí mezi školní zralostí a osobnostními charakteristikami dítěte.
- Účastníci posílí své schopnosti a dovednosti rozvíjet klíčové kompetence u dětí v souladu s RVP PV a připravit je na školní docházku.
- Přineseme praktické znalosti o možnostech práce s dětmi v oblasti předčtenářských a předmatematických dovedností.
- Vybavit učitele inspirací a ověřenými postupy pro zlepšení jemné motoriky, grafomotoriky a dalších klíčových dovedností dítěte.
- Praktickými ukázkami a cvičeními doplnit nové znalosti a inspiraci účastníkům pro jejich každodenní praxi při vzdělávacích aktivitách pro děti ve věku 5–6 let, které odpovídají rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!


