Škola dialogu: Cesta k efektivní komunikaci ve škole
Škola dialogu: Cesta k efektivní komunikaci ve škole
Aplikovaná improvizace ve výuce – flexibilita a kreativita v komunikaci




Seminář je určen pedagogům a ředitelům škol a zaměřuje se na rozvoj jejich komunikačních dovedností pro efektivní a nenásilnou komunikaci s žáky, rodiči i kolegy. Účastníci se seznámí s nejnovějšími poznatky o fungování mozku, zpracování informací a jejich zkreslení, což jim umožní lépe porozumět reakcím druhých. Praktická část semináře zahrnuje techniky emoční přípravy pro různé komunikační situace a způsoby, jak budovat důvěru a respekt jako řečník. Důraz je kladen na principy nenásilné komunikace, které podporují spolupráci a vzájemné porozumění. Seminář nabízí inspirativní prostředí a konkrétní nástroje, které pedagogové mohou ihned aplikovat ve své praxi.
„Pokud chceme být soucitní, musíme si být vědomi slov, která používáme. Musíme mluvit i naslouchat ze srdce.“
Marshall Bertram Rosenberg, autor konceptu nenásilné komunikace
Seminář je určen pedagogům a ředitelům škol a zaměřuje se na rozvoj jejich komunikačních dovedností pro efektivní a nenásilnou komunikaci s žáky, rodiči i kolegy. Účastníci se seznámí s nejnovějšími poznatky o fungování mozku, zpracování informací a jejich zkreslení, což jim umožní lépe porozumět reakcím druhých. Praktická část semináře zahrnuje techniky emoční přípravy pro různé komunikační situace a způsoby, jak budovat důvěru a respekt jako řečník. Důraz je kladen na principy nenásilné komunikace, které podporují spolupráci a vzájemné porozumění. Seminář nabízí inspirativní prostředí a konkrétní nástroje, které pedagogové mohou ihned aplikovat ve své praxi.
„Pokud chceme být soucitní, musíme si být vědomi slov, která používáme. Musíme mluvit i naslouchat ze srdce.“
Marshall Bertram Rosenberg, autor konceptu nenásilné komunikace
Seminář je určen pedagogům a ředitelům škol a zaměřuje se na rozvoj jejich komunikačních dovedností pro efektivní a nenásilnou komunikaci s žáky, rodiči i kolegy. Účastníci se seznámí s nejnovějšími poznatky o fungování mozku, zpracování informací a jejich zkreslení, což jim umožní lépe porozumět reakcím druhých. Praktická část semináře zahrnuje techniky emoční přípravy pro různé komunikační situace a způsoby, jak budovat důvěru a respekt jako řečník. Důraz je kladen na principy nenásilné komunikace, které podporují spolupráci a vzájemné porozumění. Seminář nabízí inspirativní prostředí a konkrétní nástroje, které pedagogové mohou ihned aplikovat ve své praxi.
„Pokud chceme být soucitní, musíme si být vědomi slov, která používáme. Musíme mluvit i naslouchat ze srdce.“
Marshall Bertram Rosenberg, autor konceptu nenásilné komunikace

Obsah kurzu
Obsah kurzu
Objevíte praktické základy a zásady úspěšné komunikace pro efektivní jednání s rodiči žáků a studentů, s kolegy, s nadřízenými a podřízenými ve školním prostředí i ve svém osobním životě.
Probereme nejnovější a praktické poznatky o tom, jak funguje náš mozek, jaké jsou principy příjmu a zpracování informací v našem mozku, jak dochází k individuálnímu zkreslení přijímaných informaci a jak těchto znalostí využít pro efektivní a oboustranně prospěšnou komunikaci.
Ukážeme si, jakou klíčovou roli hrají v komunikaci emoce a jak s nimi efektivně pracovat a jak zvládnout nejčastější i nečekané emoce, námitky a překážky v komunikaci a vyjednávání.
Dozvíte se, jak si vybudovat důvěru jako řečník, jak vytvořit bezpečné prostředí pro libovolný typ dialogu, jak přesvědčivě předávat myšlenky a dosahovat v komunikaci svých cílů.
Získáte praktické návody a postupy, jak pokládat ty správné otázky ve správný čas.
Naučíte se, jak minimalizovat konflikty a jak efektivně investovat čas a energii do nenásilného dialogu, který otevírá cestu ke kvalitnějším vztahům s lidmi ve vašem okolí.
Prakticky otestujeme osvědčené strategie, jak získat větší osobní jistotu v komunikaci a jak úspěšně argumentovat.
Objevíte praktické základy a zásady úspěšné komunikace pro efektivní jednání s rodiči žáků a studentů, s kolegy, s nadřízenými a podřízenými ve školním prostředí i ve svém osobním životě.
Probereme nejnovější a praktické poznatky o tom, jak funguje náš mozek, jaké jsou principy příjmu a zpracování informací v našem mozku, jak dochází k individuálnímu zkreslení přijímaných informaci a jak těchto znalostí využít pro efektivní a oboustranně prospěšnou komunikaci.
Ukážeme si, jakou klíčovou roli hrají v komunikaci emoce a jak s nimi efektivně pracovat a jak zvládnout nejčastější i nečekané emoce, námitky a překážky v komunikaci a vyjednávání.
Dozvíte se, jak si vybudovat důvěru jako řečník, jak vytvořit bezpečné prostředí pro libovolný typ dialogu, jak přesvědčivě předávat myšlenky a dosahovat v komunikaci svých cílů.
Získáte praktické návody a postupy, jak pokládat ty správné otázky ve správný čas.
Naučíte se, jak minimalizovat konflikty a jak efektivně investovat čas a energii do nenásilného dialogu, který otevírá cestu ke kvalitnějším vztahům s lidmi ve vašem okolí.
Prakticky otestujeme osvědčené strategie, jak získat větší osobní jistotu v komunikaci a jak úspěšně argumentovat.
Vzdělávací cíle
Vzdělávací cíle
Seminář vybaví účastníky informacemi, znalostmi, praktickými postupy, návody a pomůckami pro efektivní a nenásilnou komunikaci.
Účastníci se naučí identifikovat a zvládat typické situace, které vedou ke komunikačním nedorozuměním, a osvojí si nástroje pro jejich efektivní řešení.
Doplníme znalosti pro hlubší pochopení toho, jak mozek zpracovává informace a jak se vyhnout zkreslením při komunikaci.
Posílit u účastníků jistotu v práci s emocemi a ve schopnosti budovat důvěryhodnost a respekt při jednání s druhými.
Účastníci se naučí, jak efektivně a srozumitelně komunikovat své potřeby, stanoviska a hranice, aniž by narušili vztahy s protistranou a vyvolávali konflikt.
Účastníci získají schopnost aplikovat empatické a aktivní naslouchání v praxi a naučí se pokládat správné otázky, což posílí jejich vztahy se žáky, rodiči i ostatními pedagogy.
Průběžným tréninkem nové znalosti zakotvíme do nových komunikačních dovedností použitelných v každodenní pracovní praxi i osobním životě.
Tento seminář je koncipován tak, aby byl vysoce praktický, interaktivní a zaměřený na potřeby účastníků, kteří se budou moci zorientovat v moderních přístupech ke komunikaci a naučit se je efektivně využívat ve své každodenní praxi.
Seminář vybaví účastníky informacemi, znalostmi, praktickými postupy, návody a pomůckami pro efektivní a nenásilnou komunikaci.
Účastníci se naučí identifikovat a zvládat typické situace, které vedou ke komunikačním nedorozuměním, a osvojí si nástroje pro jejich efektivní řešení.
Doplníme znalosti pro hlubší pochopení toho, jak mozek zpracovává informace a jak se vyhnout zkreslením při komunikaci.
Posílit u účastníků jistotu v práci s emocemi a ve schopnosti budovat důvěryhodnost a respekt při jednání s druhými.
Účastníci se naučí, jak efektivně a srozumitelně komunikovat své potřeby, stanoviska a hranice, aniž by narušili vztahy s protistranou a vyvolávali konflikt.
Účastníci získají schopnost aplikovat empatické a aktivní naslouchání v praxi a naučí se pokládat správné otázky, což posílí jejich vztahy se žáky, rodiči i ostatními pedagogy.
Průběžným tréninkem nové znalosti zakotvíme do nových komunikačních dovedností použitelných v každodenní pracovní praxi i osobním životě.
Tento seminář je koncipován tak, aby byl vysoce praktický, interaktivní a zaměřený na potřeby účastníků, kteří se budou moci zorientovat v moderních přístupech ke komunikaci a naučit se je efektivně využívat ve své každodenní praxi.
Lektor: Mgr. Martin Hudec
Lektor: Mgr. Martin Hudec
Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika-materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědný projekt. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku, je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.
Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor fyzika-materiály a technologie, realizoval několik celorepublikových projektů zaměřených na prevenci rizikového chování ve školách, za které získal ocenění za celospolečensky odpovědný projekt. V současnosti se věnuje lektorské a konzultační činnosti se zaměřením na komunikaci, management, leadership a psychodiagnostiku, je profesionálním certifikovaným koučem ICF, Mezinárodní koučovací federace.
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Učitelé speciálních škol
Asistenti pedagoga
Ředitelé školy a školských zařízení
Termíny:
Bude upřesněno
Forma kurzu: On-line
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Připojte se k nám a posuňte své znalosti a dovednosti na novou úroveň!
Učitelé MŠ
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
Učitelé SŠ
Pedagogové volného času
Vychovatelé školských zařízení
Učitelé ZUŠ a SUŠ
Učitelé speciálních škol
Asistenti pedagoga
Ředitelé školy a školských zařízení
Termíny:
Bude upřesněno
Cena: 1.950 Kč bez DPH na účastníka, Seminář je možné financovat z OP JAK, v případě semináře pro celou sborovnu cena dohodou
Hodinová dotace: 8 hodin